25. syyskuuta 2013

Välipalalla

Minä olen aina ollut purkkiruokien suosija. Ehdin hetken nauttimaan purkittomasta arjesta viime vuonna , kun Tyttö täytti 1 - vuotta ja söi pääsääntöisesti meidän muiden kanssa samaa kotiruokaa. Nykyisin kun vauvamme syö vielä purkeista on minulla usein välipalaa purkista myös Tytölle ja joskus jopa lämmintäkin murkinaa. Hedelmiä meillä syödään suht paljon , aina on omenaa tai banskua tarjolla, mutta marjoja olen laiska laittamaan lapsille. Nyt on vissiin muutama ropponen mansikoita pakasteessa , vaikka minun piti ostaa niitä kiloittain. Onneksi kaupan tiskistä saa niitä "korvikkeita", jäisiä mansikoita , mustikoita yms. läpi vuoden.

Tänään meillä tämmöstä. Tyrniä ja omenaa, eriketissä oikein tuo pohjoisen marjat tunnus, näin pohjoisen tytölle se on tärkeä juttu se. Joku on poiminut meille nämäkin namskut välipalat. :)





¨
Purkki ruoka, se on sillä jämpti se, tuumii pikku Mies. Jälkkäriksi riisikeksi. Nam nam.

Ja siis mitä keittiön puolelle tulee, kyllä minä ruokaa osaan laittaa. Lisäksi meijän isi on kokki joten hyvin me syödään. Ekan lapsen kohdalla oli helppo turvautua noihin purkkeihin, kun tiesi , että niistä saa kaiken tarvittavan ravinnon. Ei tarvinnut yksin pähkäillä onko tässä nyt liikaa vai liian vähän ruokaöljyä, tai mistähän marjoista minä nyt survoisin sosetta. Helppoa kuin pyörällä ajo. Niin ja myöhemmin , kahden lapsen kanssa, ihan älytön ajan säästö ;)

Herkullisia välipalahetkiä jokaiseen kotiin! Mitä te söitte tänään?


10 kommenttia:

  1. Pitääkin maistaa tota marjasosetta, kuulostaa hyvältä! Mun piti kans säilöä suomalaisia marjoja pakastimeen mut ihanku oisin saanu aikaseks. Kaupasta ei aina saa suomalaisia pakasteita ja ulkomaiset pitää kuumentaa niin ettei niistä oikeen oo sit enään "naposteltavaks". :(

    Täällä on ollu tänään aamupalaks aurinkopuuroa, lounaaksi kirjolohikiusausta kumpaisellekkin ja jälkkäriks rusinoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maistakaa hyvää on :) Zoelle lisään marjasoseisiin milloin mitäkin , esim rahkaa , banskua, muroja jne... :)


      Makeelta kuullostaa tuo kiusaus :) Nam.

      Poista
  2. Meilläkin suositaan purkki ruokaa, siksi koska olen surkea kokki ja kyllä meillä syödään ihan kotiruokaakin kun sitä jaksaa laittaa. Mulla oli aluksi tosi vaikeata rytmittää justuksen ruokailut kun itse on ollut aina tosi epäsäännöllinen syöjä, mutta tässä on itsekkin oppinut melkein syömään samoinhin aikoihin ja siinä samalla tehnyt justuksellekkin ruokaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ekan lapsen kohdalla kyllä omatkin tavat muuttuu , parempaan suuntaan. Hyvä Justus :) Ihanaa viikkoa sinnekin !!

      Poista
  3. Mä meinasin justiinsa ostaa kaupata tota tyrni omppua! Meil Aatu vetäs vadelma-mustikka-jugurtti piltin nassuu namnam välipalaksi :) Lounaaksi söi isin tekemää vihanneksia ja pastaa. Tuitui meillä on ikävä teitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nam , hyvä Aatu , onko kasvanut hyvin? Koitetaan siis ensi viikolla nähdä , ilmoilen tos vlopun aikana.. :) <3 TUITUI

      Poista
  4. Meillä syötiin pastaa ja jauhelihakastiketta, välipalalla karjalanpiirakoita ja viinirypäleitä. Mä en ole osannut noita purkkiruokia käyttää :/. Hedelmäsoseita ollaan syöty jonkun verran, lähinnä puuron mausteena. L:lle tein aina isot satsit soseita pakkaseen, S:lle yleensä soseutin samasta ruuasta mitä mekin syötiin. Ja 10kk iässä siirtyi jo syömään samaa ruokaa kuin me :). Kyllähän se välillä tuntu työläältä, mutta toisaalta muutenkin pitää joka päivä tehdä ruokaa, joten samoilla tulilla?

    Ja L:hän ei edes syönyt niitä purkkiruokia, jos muistat ;). Mutta hyvä, että teillä maistuu ja silloinhan niitä kannattaa syödä :)!

    VastaaPoista
  5. Meillä yleensä iskä kokkaa vasta iltapäivällä ja monesti tykätään syödä niin mausteista ja tulista. Teen toki perusmättöö ja pakastimeen saakka , mut yleensä purkit auki poks, ainakin pojalle. ;) Lintunen muuten syö nykyisin ;) Joo , muistan , Lillihän eli naksuilla ;) Ja mammalla tietty...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei huippua lintunen <3! Menee kohta Lususta ohi ;)?

      Poista

Jokainen kommentti on ilo minulle <3