22. tammikuuta 2014

Mamin diettipäiväkirja

Kohti kesää. Mami ja taapero painotteinen blogi saa tästä eteenpäin myös pienen säväyksen minun omasta projektistani, kesäkuntoon. Ketä kiinnostaa jatkaa lukemista? Monena keväänä jumppa- ja diettikärpänen on puraissut minua maaliskuun ekoina aurinkoisina päivinä ja siitä edespäin olen tsempannut liikkumisen ja ruokavalion kanssa kohti kesää. Rakastan kesää ja haluan nauttia ihanista kesävaatteista, bikineitä unohtamatta.

Viime keväänä pudotin viimeisiä raskauskiloja ja kiinteytin kotitreenillä lievästi sanottuna lörpsähtänyttä vatsanseudun ihoa. Tänä keväänä, minulla on tavoite syödä koko kevät terveellisesti ja liikkua parina päivänä viikossa hieman enemmän, hikoillen! Varsinaisesti minulla ei ole mitään kilotavoitetta karistettavana, mutta koska vaaka on kuitenkin ihan hyvä mittari sanottakoon, että  kolme kiloa voisin karistaa. Lisäksi haluaisin mahtua kokoa pienempiin housuihin! Koitan saada matkan varrelle tietysti kuvia, mutta lähinnä haluan kertoa teille kuinka oma oloni paranee ja kuinka syömällä oikein vaikuttaa kaikkeen. Ehkä tässä ruokaremontissa sitten saa kaupantekijäiseksi ne koon pienemmät housutkin jalkaan ;)

Sanottakoon vielä, että olen tyytyväinen itseeni juuri nytkin, mutta marras- ja joulukuun herkuttelut, synttärit, joulu, uusivuosi ovat saaneet napit kiristämään. Lisäksi se, kun aloitin työt lokakuussa, on saanut minut lipsumaan aamupaloista ja lounaaksi on haukattu useammin jotain epäterveellistä snacksiä kuin oikeaa ruokaa. Motivaatio on kova, niin monta kertaa olen onnistunut laihduttamaan ja kiinteytymään, että tiedän siihen pystyvän, nytkin :)

Ajattelin, että jotten ala heti lipsumaan kohti sipsipussia, on ehkä kiva kertoa tavoitteistani teillekin. Onko siellä joku toinenkin ruokaremontin äärellä? Herkkuhetkiä aijon sallia itselleni matkan varrella. Siitä lisää ensi kerralla :)




Hain lapset tänään tarhasta ja kävimme ekaa kertaa pidemmällä vaunulenkillä uusilla vaunuillamme. Hiki tuli pintaan ja oli kivaa!

8 kommenttia:

  1. joo pitäisi :/ minä en hirveästi nouti liikkumisesta, kun minulla on intohimo kaikkeen näpertelyyn. Voin kuvitella, että liikkujilla on sama tunne, kun minulla kaiken värkkäämisen kanssa. Voisin kuitenkin koittaa siirtää osan tarmosta tuohon liikkumiseen. Minä taas syön töissä paremmin, kun kotona - aina oon laihtunu töihin mennessä. Mulla on täällä aamu ja iltapäivä kahvilla joku hedelmä ja eväätkin tulee mietittyä tarkemmin, mitä kotona sieppaa jotain kaapista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NO joo , kyllä mullakin on enemmän tuo syöminen jolla haluan ja saankin tuloksia, liikunta tulee sitten jossain kevyessä muodossa, ei missään nimessä saakaan olla sellaista pakkopulla "ei huvita" tyyppistä :)



      Kivaa viikokonloppua.

      Poista
  2. Oikein ajankohtainen aihe! Nyt onkin hyvä aloittaa, niin ehtii saada tuloksia aikaiseksi. Kuulolla ollaan:)

    Hyvännäköinen ruoka-annos, nam! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on , kesä ja kilot tulevat aina niin kulman takaa , että pakko keskittyä ja katsella peiliin ;)

      Poista
  3. Selasin useemman postauksen läpi :)

    Sulla on kiva blogi oikeesti.. tykkään kuvista!

    Ja hyvä maku lastenvaatteissa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos , ja tervetuloa mukaan :) Kommentit piristää aina :)

      Poista
  4. Täällä aloitellaan kesäkuntoon-projektia, pientä lisäpotkua kaipaisin vaan hommaan. Mielelläni lukisin enemmänkin tällaisia postauksia ja kaikenlaisia vinkkejä ruoasta ja kuntoilusta. Ite kans mietin, että pakko varmaan tehdä tästä projektista julkinen, etten heti repsahda. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kiva kuulla. Mä aattelin kerran viikkoon jakaa jonkun vinkin syömiseen / kuntoiluun ja laihtumiseen :)


      Niimpä , pakko olla julkinen juttu , mulla on tuo kuri vähän huono :DD

      Poista

Jokainen kommentti on ilo minulle <3