18. huhtikuuta 2014

Toivepostaus, kurkistus äidin vaatekaappiin

Kun tätä niin monta kertaa on toivottu, niin päätin sen nyt toteuttaa. Sain inspiraation pyöriessäni eilen Gugguu gugguu! -lasten vaatteiden fb-sivuilla. Facessa oli menossa kysely, mitä lasten vaate blogeja ihmiset seuraa. Useat mainitsivat Mamin aarteet ja tulin kyllä tosi hyvälle tuulelle keskustelusta jonka bongasin! Äidin kuteista kuitenkin toivottiin myös kuvia ja juttua, joten nyt sitä tulee. Olen monesti miettinyt kirjoittelenko ja kuvaanko lasten vaatteita liikaa? Mutta sain asiaan vahvistuksen, en. Lasten vaate blogeja seuraa moni moni äiti ja kertoipa joku Gugguu Gugguu!:n jäsenkin olevansa koukussa blogiini. Vau! Jatkan siis samalla radalla, sillä minun suuri intohimoni on lasten vaatteet, kauniit, kestävät, ihanat, pikkuruisteni päällä. Olen itse armottoman huono olemaan kameran toisella puolen, eli kuvattavana, eikä tätä postausta tehdessä, meillä ollut ketään kotona, joka olisi voinut minusta napsia muutamia sovituskuvia. Ah, aina niin ihanat sovituskuvat, tulenee myöhemmin! :)

Ulkoiluun, minulla on ihana Fjällrävenin Parka takki. Löysin takin kevään alussa Partioaitasta. Niitä saa myös tilattua netistä, Partioaitan kattavilta verkkosivuilta. Vinkkinä, että koot ovat aika reiluja ja minun takkini on kokoa XXS. Takki istuu ihanasti päälle. Se sopii asuun kuin asuun. Ominaisuuksiltaan niin hiekkalaatikolle kuin  näyttävyyden puolesta iltamenoihinkin. Takki on sataprosenttisesti tuulenpitävä ja pitää osaksi myös vettä. Se on likaa hylkivä ja takille luvataan kaksisataa pesu kertaa, kuullostaa siis ikuiselta. Asuteina käytän aina huivia. Mustavalkoinen villa huivi on Marimekon. Pipoja olen aika huono käyttämään, mutta pipossa pitänee olla tupsu ja sen pitää olla tarpeeksi rento ja lämmin.

Ei kahta ilman kolmatta. Lasteni Conssit ja Crocsit , olette varmasti bonganneet jo monta kertaa. Minulla on märkään keliin nuo super kevyet Crocsin kumpparit. Väri on Navy ja ne sopii moniin ulkoiluhousuihini jotka ovat tummansinisiä collegehousuja, leggareita tai tuulihousuja. Puntit mahtuu kumpparin sisään. Minun kengän koko on reilu kolmivitonen ja Crocsesita käytän kokoa viisi. Kumpparit on nopea vetäistä jalkaan ja eipähän tarvitse varoa lätäköitä. Kevääseen ja kesään kuuluu tietysti Conssit. Valkoisena, joita en juurikaan varjele tai pese. On vaan varmistettava, että ulkona on suht kuiva keli, niin kenkä pysyy hyvänä. Nämä siis minun tämän kesän top kaksi kengät! Aika samistelua siis!

Tunikat, legginsit erilaisilla asusteilla kuuluvat mun arkivaatteisiin, joskus jopa juhlaankin. Farkkuliivi on ihan suokkari ja taitaapi löytyä monen muunkin vaatekaapista tänä keväänä. Kylmemmillä ilmoilla laitan lämmikeeksi pitkiä neuleita. Lisäksi rakastan yhdistelmää farkut ja kauluspaita. Kauluspaita on yleensä rennosti housuissa ja tvistiä vaikkapa johonkin iltamenoon tuon asusteilla, koruilla niin ja tykkään laittaa hiuksia. Tuolloin arkinen asu saa ihan uuden ulottuvuuden. Suokkari tunika on tuo Marimekon pallokuosillinen, siinä on kiva leikkaus eikä se ole liian mammamainen hihi. Ja ah, niin pehmoinen iholla. Vinkkinä, muistakaa pestä Marimekon vaatteet juuri niillä lämpötiloilla mitä pesulapussa sanotaan. Tuolloin väri kiinnittyy parhaiten ja vaate pysyy värikkäänä pesusta toiseen.

Laukkuja ja kenkiä, voiko niitä naisilla olla koskaan liikaa? No voi. Olen hamsrannut tietysti vuosien varrella monen monta paria kenkiä ja laukkuja. Yksi ylitse muiden on tämä Matimekon Pasi laukku jonka sain mieheltäni jouluna. Marimekon koruja rakastan myös. Osa merkin koruista on mielestäni hieman outoja , mutta muutamia tosi mukavia olen hankkinut viimeisen vuoden aikana. Pisarakaulakoru sopii moneen ja on yksi mun luotto asusteista, jos niin voisi sanoa.

Kotona, no tietysti Po.pin kalsareita, Marimekon tossut. Nämä vaatekappaleet kestää pesusta toiseen hyvänä, ne on miellyttävä vetäistä päälle, kun on ensin päivän tarponut mustissa suorissa housuissa. Nuo Marimekon mustavalko raitaiset tossut minulle toi joulupukki ja niissä on jo pari reikää. Niitä olen käyttänyt ihan hulluna! Kaikki mun mustat legginsit on myös Marimekon. Aivan sikahyvät!!! 95% puuvillaa ja 5% elastaania ja kyllä, todella miellyttävät päällä. Ei hierrä, purista, mutta on huippu napakat, juuri sellaiset, mitä jokainen leggarikäyttäjä tarvitsee!!

Mitä mun tyyliin tulee, rento, jokseenkin tyylikäs, puhdas, toimiva lasten kanssa, osakseen ainakin sesongin mukainen ja sellainen, että mun on hyvä olla. Vaatteet joita kuvissa on ovat osa mua, osa mun hyvää mieltä. Satsaan laatuun toisinaan, mutta shoppailu kierroksella käyn joka kerta läpi myös Vilan ja Vero Modan. Netistä en tilaa itselleni mitään...













Haluatko kenties tietää jostain vaatekappaleesta enemmän? Kerron ja linkkaan mielellään kommentti-osiossa. Lupaan jatkaa äidin vaatejutuista, postausta olikin helppo tehdä, omalla ajalla ja vaatteita olikin ihan kiva kuvailla <3



11 kommenttia:

  1. Mimimimimikä toi tummansinivalkoraidallinen on neljänneks vikassa kuvassa? :)

    VastaaPoista
  2. Se on Vero Modan puuvillaneule, pitkä ja vähän väljä. Niitäoon mustavalkoisena ja tuona värinä, ostin joulun tienoilla :) Hintaa taitaa olla joku 17,90e, on pysyny hyvänä ja on mun lemppari paitoja kyllä :)

    VastaaPoista
  3. Sulla on kyllä tosi kiva tyyli :)) ja noi marimekon korut <3 Varsinkin pisarat..niiiiin ihania!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tyyli on aika vaihteleva, välillä collareissa, välillä fiinimpää :) Tässä lemppareita :) <3 Ja kiitos .

      Poista
  4. Mistä olet ostanut farkkuliivin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itiksen Vero Moda noin kk sitte :) näitä on vaaleempi ja tummempikin farkku , hintaamuistaskseni jotain 25 e : )

      Poista
  5. Kivoja vaatteita :). Ja kiva postaus, tälläisiä lisää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, joo oli ihan kiva tehdä juttua itsestäänkin ;) Välillä näin päin :)

      Poista

Jokainen kommentti on ilo minulle <3