29. elokuuta 2014

Pitkästä aikaa toivepostaus


Täällä taas! Kamera täyttyy kuvista ja pääni postaus-ideoista, mutta liian houkuttava on ollut ihan chilli oma-aika, sohva, sarjat ja ja ja... 

Kesällä eräs lukijani kyseli miten juuri minä pidän huolta ruokavaliostani ja samalla itseni hyvinvoinnista. Tuolloin kerroin kuinka juuri grilli- ja kesäkauden herkkujen syönnistä on kertynyt muutama extra kilo. Aloitetaan siis sillä, mikäli herkuttelen, jouluna ja juhannuksena, lupaan, että itsekurini palaa kahta kovemmalla sykkellä takaisin. Rule number one, nauti, nauti ja nauti, pidä päiviä jolloin syöt miettimättä sen enempää. Rule number two, älä jää sille tielle! Osta jääkaappiin vain terveellistä ja vähäkalorista ruokaa juhlakauden päätteeksi ja mikäli alkomahooli on maistunut, unohda drinkit ainakin kuukaudeksi;) 

Aamuisin minun on hyvin vaikea syödä juuri mitään. En ole puurojen tai myslien ystävä joten aamiainen koostuu yleensä leivästä ja jugurtista. Maidon sijaan juon mehuja ja smoothieta. Saatankin siis aamuisin tehdä pienen kävelylenkin tyhjällä vatsalla jolloin rasvaa palaa elimistöstä, siis sitä varastoitua rasvaa. Yleensä tuo aamulenkki on matka päiväkodille ja sen jälkeen nautin aamiaisen rauhassa. Töissä lounaalla syön poikkeuksetta hiilareita ja lihaa. Vahdin kuitenkin kalorimääriä ja syön kohtalaisen pieniä annoksia. Välipala voi olla iltapäivällä leipää tai esim kanasalaatti. Illalla syön super vähän ja terveellisesti ja vältän syömistä ilta seiskan jälkeen. Usein herään niin aikaisin aamulla, että mikäli syön vielä ilta kymmeneltä ei elimistöni ehdi palautua ollenkaan ja aamulla on hyvin turvonnut olo. Summa summa rum, max. kaksi lämmintä ateriaa joista toinen on mitä vaan ja toinen vähäkalorista ja terveellisempää. Eli päivällä saatan hyvinkin syödä hampparin tai nauttia rasvaisemman pastan. 

En käy salilla, en harrasta liikuntaa, mutta olen fyysisessä seisomatyössä ainakin osan aikaa viikosta ja kaksi lasta ja heidän harrastuksensa juoksuttaa tätä mamia hyvin tehokkaasti. 

Paheet: Coca cola, hampurilaiset, pikkusuolaiset
Hyveet: Paljon vettä, hedelmät, salaatit, ruisleipä, kaikki maistuu vähärasvaisena, juustot, jugurtit ja rahkat

En käytä: Makeaa, karkkeja, suklaata, leivonnaisia, kahvia.
Käytän: Kalorin laskentaa ja liikun.






Puurosta ei kyllä millään saanut kaunista annoskuvaa, eikä oikein pastastakaan, mutta muutoin oli kiva vaihteeksi kuvata ruoka-annoksia :) Oliko kiinnostava postaus? Millainen on teidän ruokapäiväkirjanne?

Poikamme on kohta 2-vuotias ja syö hyvin hyvin terveellisesti, voisinkin kertoa siitä lisää ensi kerralla. Lapsemme ovat hyvin erilaisia syömäreitä , lienekkö äiti oppinut lasten ruokailuun liittyvät niksit vasta toisen pirpanan kohdalla?


Kivaa viikonloppua, palaan pian! <3 Nimittäin Mini Rodinia tulossa pieni paketti meillekin <3

3 kommenttia:

  1. Ihanan näköisiä ruokia teillä nami:)...mikä on teillä yleisimmin tehty arkiruoka joka maistuu koko perheelle? Apua etkö sä syö suklaata tai karkkia ikinä? Ilmankos olet niin hoikka:) Kiva blogi sulla, sun lapset on tosi söpöjä. Musta on kivan näköstä kun sun lapsista huomaa että heissä on muutakin verta kun suomalaista mutta kummallakin kauniit siniset silmät :)...onko sun miehelläkin siniset silmät?

    VastaaPoista
  2. Voi kiitos ja kiva kun eksyit blogiin :) Koko perheelle taitaa maistua kuitenkin enimäkseen pasta ja jauheliha :) Oisko se sitten se. Nuo nuudelit tykkään maustaa enemmän ja monesti oman annokseni tuunaan :) Mieheni on ruskeasilmäinen kokki ja kotosin Caribialta. En ole ikinä tykännyt karkeista tai suklaasta, voin siis toki ottaa palan silloin tällöin, mutta ei uppoa ;) <3 Ihmeellinen nainen :)



    Kivaa syksyä sinulle ja perheellesi !

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on ilo minulle <3